Foto: Fredrik Etoall

MARCUS & MARTINUS SLÄPPER ALBUMET "UNFORGETTABLE"

Marcus & Martinus gjorde en imponerade insats när de representerade Sverige i Eurovision Song Contest i maj med låten ”Unforgettable”. Idag släpper de albumet, med samma namn. Igår inledde de sin Europaturné ”We Are Not The Same Tour” på Liseberg i Göteborg.

LYSSNA PÅ ALBUMET ”UNFORGETTABLE”

– Vi är så glada över att släppa vårt första album på sex år! Det är en bra representation av var vi är som artister just nu och den visar ett mer moget sound. Vi har jobbat riktigt hårt med detta och vi är så stolta över resultatet. Vi hoppas verkligen att alla våra fans kommer att njuta av det, säger Marcus och Martinus.

Albumet, som innehåller både ny musik och tidigare singlar, har fått sitt namn efter Melodifestivalsvinnarlåten ”Unforgettable” som Marcus & Martinus representerade Sverige med i Eurovision Song Contest tidigare i maj.

– Det var en galen upplevelse och det roligaste vi någonsin har gjort. Det gav oss också så många nya fans och ett enormt stöd. Så låten kommer alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan, säger Marcus och Martinus.

Tvillingbröderna Marcus och Martinus Gunnarsen är en kraft att räkna med på den skandinaviska popscenen. Deras resa började när de vann Melodi Grand Prix Junior i Norge och slog igenom med dunder med sin egenskrivna låt ”To dråper vann”. Efter det blev livet inte sig likt.

Topplistehits och streamingdominans definierar Marcus & Martinus karriär. Deras största hit hittills, ”Elektrisk”, håller fortfarande rekordet i Norge med över 112 miljoner streams totalt på Spotify. Under flera år turnerade de Europa runt med storstjärnor som Jason Derulo och släppte hits som hamnade på topplistorna i såväl Norge som utomlands. De har även uppträtt på prestigefyllda evenemang som Nobels fredsprisceremoni och vunnit Masked Singer Sverige.

På nya albumet “Unforgettable” entrar Marcus och Martinus sin vuxna era där de visar upp en större ljudbild, mognare texter och starkare röster.

Albumet ”Unforgettable” släpps idag den 31 maj.

Niklas Torsell

Presskontakt Senior PR Manager Local Pressansvarig för bl.a. ABBA, Agnes, Benjamin Ingrosso, Daniela Rathana, Felicia Takman, Jacqline, Kiana, Marcus & Martinus, Samir & Viktor, Seinabo Sey och Tusse +46708-974326 Instagram