Bild av: Larissa Hoffman

MABELS UPPMANING "LOOK AT MY BODY PT.II" FT SHYGIRL

Idag den 10 maj delar Mabel nya singeln och videon för "Look at My body PT.II" featuring Shygirl via Polydor Records.

Tillsammans med Londons drottning av att återta kvinnlig sexualitet, är Shygirl det perfekta sällskapet för kommande singeln. "Look At My Body Pt. II" är ett oberört löfte till att äga din sexualitet och kvinnlighet. I den medföljande videon, regisserad av David Wilson, ser Mabel och Shygirl till att plocka isär den manliga blicken och vänder på välkända ögonblick inom kultur, som daterar tillbaka till Eva och den förbjudna frukten. Den kraftfulla singeln, producerad av MXM and Wolf Cousins, markerar en ny era för Mabel som ser sig själv som hennes mest autentiska och utan några ursäkter.

Om låten säger Mabel följande:

"This record is about questioning the male gaze and the power of the divine feminine. I've felt judged by my appearance a lot and I've let comments get the better of me at times. Now I'm at a stage in my life though where I'm celebrating the body I'm in without letting it define me. I wanted to let anyone that's ever underestimated me or judged the book by its cover know that I'm ok with them doing that now because I know who I am.

Collaborating with Shygirl is something I've wanted to do for a really long time as I'm a big fan of her music and everything fell into place with this record. She totally understood everything I wanted it to be and she's made the song so special. She's a superstar."

Shygirl tillägger:

“Had such a cute time working with Mabel on this one - an easy and natural fit, just love hanging out with her. A song for those who love watching xx”

Shanta Afroze

Presskontakt PR Manager International