JUNIE by Jonathan Perlmann

LÅT DINA TANKAR OCH KÄNSLOR FÖLJA MED NÄR DU LYSSNAR PÅ JUNIES NYA SINGEL ”SALT I MINA SÅR”

Junie inleder 2022 med den nya singeln ”Salt I Mina Sår”. Obesvarad kärlek är något som många känner igen sig i och är temat bakom låten ”Att du är lycklig är som salt i mina sår” sjunger Junie.

”Salt i mina sår är en ballad som handlar om obesvarad kärlek och hur det känns att se någon man tycker om att gå vidare med någon annan när man själv inte kan släppa taget” - Junie

Låten är skriven av Maia Wright, Johan Lindbrandt och Sandro Cavazza och är första låten att släppas från hennes kommande projekt som väntas släppas hösten 2022. Den 24e februari släpps även musikvideon till ”Salt I Mina Sår”.

Bakom Junie står artisten och låtskrivaren Maia Wright som även har en artistkarriär på engelska under sitt eget namn. Under våren 2020 skrev Maia texter på svenska, något hon inte gjort tidigare, och en ny kreativ sida öppnades upp. Idén om att skapa ett artistprojekt på svenska föddes och Junie kom till i samband med Norlie & KKV (Komma över dig, Studio It’s Hits) som idag är 2x platina i Sverige. Andra singeln ”Ett steg fram” blev 2020 den mest använda låten på svenska TikTok med närmare 50 000 kreationer. Junie avslutade 2021 med hennes debut-EP ”Allt som har en början har ett slut”, vilket fick ett fint mottagande av lyssnarna.