JUNG. Foto: Hanna Sörqvist

JUNG SLÄPPER SINGELN "WOLF CRIES" OCH ÅKER PÅ TURNÉ

Idag fredag den 25 augusti släpper JUNG singeln ”Wolf Cries”. Ett dansant soundtrack till sensommarens sista glödande solnedgångar. "Wolf Cries" är skriven och producerad tillsammans med Anton Engdahl (Thomas Stenström, Newkid m.fl.). I höst väntar en stor turné för JUNG i Sverige som avslutas på Cirkus i Stockholm den 20 december.

Lyssna på "Wolf Cries" HÄR

– ”Wolf Cries” är ett lockrop. En uppmaning att våga ta första steget. Du vet aldrig vad det kan leda till säger bröderna Tom och Henrik Ljungqvist om singeln.

I oktober påbörjar JUNG sin turné som tar dem till tio städer i Sverige samt ett stopp i Norge:
28/10, Västerås, Steam Hotel
3/11, Lund, Mejeriet
10/11, Gävle, Gasklockorna
11/11, Östersund, Gamla Teatern
17/11, Örebro, Frimis
18/11, Norrköping, Dynamo
8/12, Sundsvall, Stadshuset
9/12, Umeå, Studion
13/12, Göteborg, Pustervik
14/12, Oslo, Krösset
20/12, Stockholm, Cirkus

Sedan 2018 har bandet JUNG, bestående av bröderna Henrik och Tom Ljungqvist, släppt musik som genererat över 161 miljoner streams. Med ett guldsäljande debutalbum i ryggen, platinacertifierade singlar, utsåld turnéer, en topp 10-placering på radiolistan och ett internationellt sound har JUNG positionerat sig som ett av Sveriges starkaste popband.