JUNG

JUNG SLÄPPER SINGELN "SOMETHING BEAUTIFUL"

Idag fredag den 2 juni släpper JUNG singeln ”Something Beautiful”. Ett somrigt framtidshopp och pepp i 90-tals kostym. Tillsammans med singeln släpps också en musikvideo med flertalet profiler och blinkningar till 90-talet.
– ”Something Beautiful” handlar om den där vackra tonårskänslan att leva som om det inte finns en morgondag säger bröderna Tom och Henrik Ljungqvist.

Lyssna på "Something Beautiful" HÄR
Se videon till "Something Beautiful" HÄR

I ”Something Beautiful” hör man hur JUNG låter live. De har lyckats skapa en ljudbild som är organiskt, nära och stor.
– Det ska låta live, precis som när vi står på scen säger Tom.

Musikvideon till ”Something Beautiful” gästas av en rad olika profiler och bjuder på den ikoniska ansiktsvändningen som symboliserade TV-seriers intron på 90-talet.
– När låten var färdig så slog det oss att den skulle passa perfekt som soundtrack i en sitcom. Sagt och gjort. Musikvideon blev något av en homage till Beverly Hills 90210 berättar Henrik.

”Something Beautiful” är inspelat tillsammans med JUNGS superband bestående av Gustav Weber Vernét (Tove Lo), Theodor Kylin (Veronica Maggio, Seinabo Sey), Simon Santunione (Zara Larsson, Grant), Max Thulin (Veronica Maggio, Molly Sandén).

Sedan 2018 har bandet JUNG, bestående av bröderna Henrik och Tom Ljungqvist, släppt musik som genererat över 160 miljoner streams. Med ett guldsäljande debutalbum i ryggen, platinacertifierade singlar, utsåld turné, topp 10 på radiolistan har JUNG på ett unikt sätt tagit steget från nykomlingar till etablerade artister.