Jakob Hellman - Titta på dom andra

JAKOB HELLMAN SLÄPPER PUBLIKFAVORITEN ”TITTA PÅ DOM ANDRA” SOM SINGEL

Chanserna är goda att den som sett Jakob Hellman live på senare tid har hört ”Titta på dom andra”. Den skimrande drömska poplåten, som blivit något av en publikfavorit, släpps nu som en överraskningssingel.

Lyssna på ”Titta på dom andra” (Release: 26/8)

Man kunde lätt tro att Jakob Hellmans sommar nått sin höjdpunkt när han härom dagen fyllde torget framför Malmöfestivalens stora scen, en yta med en kapacitet på 20 000 åskådare. Men den ikoniske popstjärnan har ett till ess i rockärmen.

Som en överraskning släpps nu en ny singel. ”Titta på dom andra” är en bekant favorit för publiken som sett hans konserter under det segertåg som har följt på comebackalbumet "Äntligen borta", den osannolika uppföljaren till Hellmans klassiska debut ”…och stora havet” från 1989. Den efterlängtade andra skivan togs emot av kritikerkårens öppna armar och toppade albumlistan.
”Titta på dom andra” är en skimrande drömsk poplåt om att försöka hitta en plats i tillvaron medan man förundrat betraktar sin omgivning. Det är också det definitiva beviset på att Jakobs återkomst inte var tillfällig. Han är här för att stanna. Stanna och skapa.
I sommar har Jakob Hellman varit ute på en lång turné med nedslag bland annat på Storsjöyran och ovan nämnda Malmöfestival och än finns chansen att se honom (datum nedan).

Återstående turnédatum:

26/8 Hygge i Parken, Gemla

2/9 Liseberg, Göteborg

3/9 Summer Squeeze, Sigtuna

4/9 Mosebacketerrassen, Stockholm.

”Titta på dom andra” släpps via EMI Sweden/Universal Music och är producerad av multiinstrumentalisten Erik Zettervall (The Mamas/Nord & Syd/Kitok).