Foto: Joyce Rodriguez

IDOL-ALBIN SLÄPPER DEBUTSINGELN "SOMETHING ABOUT YOU"

Från tennisspelare till att bli en av Sveriges mest lovande unga artister på mindre än ett år

Albin Tingwall har på mindre än ett år gått från att spela tennis på heltid till att satsa på en karriär inom musiken. Det var efter att Albin hade laddat upp ett klipp på TikTok när han sjöng, som han bestämde sig för att följa rådet "Sök till Idol" som någon hade kommenterat under videon. Albin tog mod till sig och skickade in sin ansökan trots att han aldrig hade hållit i en mikrofon eller stått på scen tidigare. Tur var det för under förra hösten fick vi följa Albins Idol-resa där han slutade på en imponerande andraplats i tävlingen.

Men även om Idol-resan tagit slut så har Albins resa inom musiken bara börjat! Fredagen den 31:a mars släpper Albin Tingwall nämligen sin debutsingel “Something About You”. Låten är skriven och producerad av Rasmus Flyckt (känd från bland annat bandet ”Urban Cone”). Låten beskrivs som en modern poplåt & lekfull pop-låt. Här får Albin chansen att tidigt i karriären visa vad han går för, “Something About You” är verkligen pop med glädje och attityd!

Såhär säger Albin själv om singeln: ”Jag ser fram emot att äntligen få släppa min egen musik. Det är en låt som är otroligt lekfull och som utmanar mitt artisteri. Jag hoppas att låten kommer sprida glädje och inspirera lyssnarna till att våga testa nya saker, det får en att växa”

Tingwall är fast besluten om att skapa musik som inspirerar och sprider glädje. Fansen kan förvänta sig ett fartfyllt år tillsammans med Albin innehållande mycket ny musik. Det här är bara början för en av de starkast lysande stjärnorna på den svenska popstjärne-himlen.

Kategorier

Asta Briggman