HANNA FERM SLÄPPER NY SINGEL – ”HÅLLER IN HÅLLER UT”

HANNA FERM SLÄPPER NY SINGEL – ”HÅLLER IN HÅLLER UT”

I våras debuterade Hanna Ferm på svenska med en rejäl succé, singeln ”För Evigt” blev till den mest spelade låten på radio, intog och behöll första platsen på svensktoppen flera veckor i rad och låg Topp 30 på Spotify (#9 som högsta placering). I höstas följde Hanna upp hiten med singeln ”Flyg Fula Fluga Flyg” som spelades in i Spotifys studio i Stockholm som en del av konceptet Studio It´s Hits. Den 11 februari släpps nya singeln ”Håller in Håller ut” som handlar om en vänskap som blir till kärlek. Och om hur svårt det kan vara att lyssna på sitt hjärta i ett samhälle fyllt av normer och förväntningar.

I Hannas låtar får man komma närmare artisten genom texterna och uttrycket, hon bjuder in lyssnarna till hennes liv, skriver och sjunger om självupplevda händelser och erfarenheter som många kan relatera till och bli inspirerade utav. – Jag vill att mina låtar ska kännas som om man sitter med i ett samtal med mina bästa vänner, förklarar Hanna.

Hanna fortsätter:

- På nya låten ”Håller in Håller ut” berättar jag om hur komplicerat det kan vara att få känslor för en kompis, samtidigt som jag vill belysa hur normer och förväntningar omedvetet präglar allt från klädval till kärlek i våra liv. Hur urskiljer man egentligen sin egen röst från alla de andra små rösterna i huvudet som talar om för en hur man förväntas vara, och till och med hur man förväntas att känna? Man ska vara unik, men ändå passa in. Man ska vara självsäker, men inte ta plats. Till och med när det kommer till kärlek finns en mall att följa, vilket kanske gör att man aldrig vågar säga det man egentligen känner för någon man tycker om.

”Dröm hur stort du vill, men säg de aldrig högt
Tänk på alla tankar som har fötts men dött
Bara för att inte förstöra nån typ av mall
Som ingen riktigt gillar men följer i alla fall”

Hanna Ferm är 21 år och har redan hunnit med mycket i sin artistkarriär, hon har medverkat i TV4:s Idol och deltagit i SVT:s Melodifestivalen två gånger. Under 2021 släpptes första singeln på svenska ”För Evigt”, strax därefter kom ”Aldrig Nånsin” och ”Flyg Fula Fluga Flyg”. Under 2022 kommer vi får höra mer av Hanna Ferm, först ut är ”Håller in Håller ut” med release 11 februari.

Lyssna på Håller in Håller ut här!