HANNA FERM SLÄPPER DEBUT-EP ”INGEN ANING VART JAG LANDAR”

HANNA FERM SLÄPPER DEBUT-EP ”INGEN ANING VART JAG LANDAR”

Förra våren intog Hanna Ferm en självklar plats som en lysande stjärna på pophimlen. Debutsingeln på svenska ”För Evigt” blev den mest spelade låten på radio, intog första platsen på svensktoppen (före ABBA) och behöll den flera veckor i rad. Även streamingmässigt har det gått väldigt bra och låten har över 25 miljoner streams och har legat topp 30 på Spotify (#9 som högsta placering). Efter succén med ”För Evigt” har Hanna bland annat släppt ”Flyg Fula Fluga Flyg” som är en del av Spotifys koncept Studio It´s Hits och senast singeln ”Håller in Håller ut”. I maj släpptes ”Välkommen Åter” som Hanna gör tillsammans med artisten Junie. I samband med debut-EP:n ”Ingen Aning Vart Jag Landar” släpps även singeln ”Det Är Slut” den 26 augusti. Det är en EP som handlar om hur hon möter och hanterar motgångar, hjärtesorg och vänskap.

På Hannas Ferms debut-EP får man komma artisten närmare genom texterna. Hon bjuder in lyssnarna till hennes liv, skriver och sjunger om självupplevda händelser och erfarenheter som många kan relatera till och bli inspirerade utav.

- Jag vill att mina låtar ska kännas som om man sitter med i ett samtal med mina bästa vänner, att lyssnaren kan relatera och känna en gemenskap. Hur man kan gå igenom svårigheterna i livet tillsammans och försöka se positivt på dem, säger Hanna.

Fokusspåret på EP:n heter ”Det Är Slut” och den handlar precis om just det, när man avslutar en kärleksrelation för gott.

Singeln handlar om en avslutad kärleksrelation och tillståndet när man rent känslomässigt bara vill springa tillbaka in i relationen igen, men den här gången har man bestämt sig en gång för alla att det är rätt beslut att gå skilda vägar så man gör allt för att övertyga sig själv om det. Man behöver gå vidare, förklarar Hanna.

Hanna Ferm är 21 år och har redan hunnit med mycket i sin artistkarriär, hon har medverkat i TV4:s Idol och deltagit i SVT:s Melodifestivalen två gånger. Under 2021 släpptes första singeln på svenska ”För Evigt”, strax därefter kom ”Aldrig Nånsin”, ”Flyg Fula Fluga Flyg”, ”Håller in Håller Ut” och ”Välkommen Åter” som hon gör tillsammans med artisten Junie. Den 26 augusti släpps debut-EP:n ”Ingen Aning Om Vart Jag Landar”.

Lyssna på "Ingen Aning Vart Jag Landar" här!

Tracklist EP:
Det Är Slut