Foto: Sandra Ringdahl

GRANDI SLÄPPER NYA SINGELN "CHILDHOOD DREAMS"

Duon Grandi består av låtskrivarna och producenterna Elsa Levahn och Stella Ringdahl. De blev förra året den första akten att signas till Lalehs musikbolag PALANG vilket blev startpunkten för storsatsningen av en ny våg av talangfulla producenter, låtskrivare och artister signade till bolaget.

Under året har duon släppt ett flertal singlar följt av debut-EP:n ”Winner”. En EP innehållande lekfulla texter som behandlar ämnen som empowerment, syskonskap och vänskap. Raderna sjungs över dans-elektroniska produktioner som kan få vem som helst att hopp-dansa och skrik-sjunga om ”Bitchcraft” eller att man hoppas att töntiga killar ska blåsa i väg.

”Vi vill att vår musik ska kännas som en bästa vän. Den man kan vända sig till när man behöver pepp eller stöd” – Berättar Stella

Under våren har Grandi gjort sitt första möte med sin publik på en 16-datum lång klubbturné tillsammans med Björn Holmgren och Junie. Nu i sommar har duon tagit ännu större kliv på livescenen när de varit förband på Lalehs stora arenaturné med stopp på bland annat Dalhalla och Tele2 Arena.

"En dröm vi haft gemensamt är att en dag stå på scen och kunna turnéra som artister. Därför känns helt fantastiskt och overkligt att vi nu får chansen att uppfylla den drömmen som förband till vår mentor och barndomsidol Laleh" - Berättar Grandi

Nu går Grandi in i en ny era och släpper nya singeln ”Childhood Dreams” i samband med turnéfinalen på Ullevi i Göteborg. Låten ”Childhood Dreams” är en affirmation och hyllning till att våga fortsätta tro och kämpa för att ens barndomsdrömmar en dag kan slå in.

"Childhood Dreams" - UTE 25/8