Foto: Maja Johansson

GRAMMISNOMINERADE FELICIA TAKMAN ÄR TILLBAKA MED NYA SINGELN "ALDRIG SÄGA ALDRIG"

Efter ett framgångsrikt 2021 som kulminerade med det hyllande debutalbumet ”Alla gör slut” och en GRAMMIS-nominering för ”Årets Nykomling” släpper Felicia Takman idag den nya singeln ”Aldrig säga aldrig”. Singeln är den första från hennes kommande andra album.

LYSSNA PÅ "ALDRIG SÄGA ALDRIG"

- ”Aldrig säga aldrig” är en hyllningslåt till den där vännen som tvingar med dig ut för att ha kul och som får dig att tänka bort alla problem när du själv fastnat hemma och tror att du inte orkar. Den handlar om en sån kväll man aldrig vill ska ta slut, med en sån vän som får en att bli som 14 år igen, säger Felicia Takman.

”Aldrig säga aldrig” är första låten Felicia Takman släpper efter hyllade debutalbumet "Alla gör slut", och även första låten från hennes kommande andra album. Låten är skriven av artisten själv tillsammans med producentduon Neighbors och Mattias Jonsson och visar på en delvis ny musikalisk riktning. Där artister förr ofta var noga med att andra albumet skulle ha mer gitarrer, går Felicia åt andra hållet med gitarrerna på paus och elektroniska instrument i förgrunden.

Felicia Takmans framfart i den svenska popvärlden har varit svår att missa. Hon debuterade med singeln ”Ditt Problem” sommaren 2020 och har under det senaste året haft flera A-listade singlar på P3, haft en superhit med låten ”Dunka Dumma Hjärta Dunka”, släppt två uppmärksammade EP’s, fått utmärkelsen ”Framtidens Artist” av P3, uppträtt på Musikhjälpen, gjort sin livedebut och streamats över 11 miljoner gånger. Låten ”Vit månad” var den sjätte mest spelade låten på svenska på P3 under 2021.

I slutet av 2021 släppte hon sitt debutalbum ”Alla gör slut”, där hon jobbade med bl.a. Anton Engdahl, Mattias Jonsson, Adéle Chechal, Oliver Björkvall och Elias Kapari. Albumet gav henne en Grammis-nominering för ”Årets nykomling 2022” och rankades av Jan Gradvall som det femte bästa albumet på svenska under 2021. Han skrev också att Felicia ”kliver med detta album fram som en av Sveriges bästa popartister”.

Felicia Takman, som är en av de mest lysande svenska popstjärnorna just nu, skriver personlig pop på svenska och texterna är en stor del av hennes artisteri. De präglas av efterfestromantik med lekfulla iakttagelser där hon tonsätter det som annars hade passerat som vardagliga bagateller.

”Aldrig säga aldrig” släpps idag den 1 april.