EFTER MELODIFESTIVALSFRAMGÅNGARNA - JACQLINE SLÄPPER NY SINGEL

EFTER MELODIFESTIVALSFRAMGÅNGARNA - JACQLINE SLÄPPER NY SINGEL

Jacqline följer upp sin Melodifestivalsframgång med nya singel ”Hurts me like you do”, som släpps idag den 28 juni. Låten är skriven av Carl-Philip Ström, Simon Strömstedt och Louise Lindberg (Zara Larsson, Astrid S, NOTD och David Guetta).

LYSSNA

Jacqline gick direkt till final när hon i år gjorde Mellodebut med låten ”Effortless”, skriven av Eurovisionvinnarna Thomas G:son, Cazzi Opeia och Jimmy Jansson (Loreen - ”Tattoo”), samt Dino Medanhodzic.

Hon slog igenom 2021 när hon tog sig till final i Idol och uppträdde inför en miljonpublik och ett utsålt Avicii Arena. I finalen kom hon tvåa och har sedan arbetat på ny musik, bland annat i London, som kommer att släppas under 2024.

25-åriga Jacqline är född och uppvuxen i Tumba. Sång och dans har varit en stor passion sedan hon var liten och hon drivs av att ständigt utvecklas. När hon var 16 år hoppade hon av gymnasiet för att helt satsa på musiken. Siktet har hon på en global artistkarriär; något hon jobbar stenhårt på varje dag både i musik- och dansstudion. Några av artisterna Jacqline inspireras av är Kendrick Lamar och Beyonce.

Hösten 2022 medverkade Jacqline i föreställningen ”Infruset – Själens skrubbsår” tillsammans med Björn Dixgård, Arja Saijonmaa och Malmö SymfoniOrkester. Föreställningen byggde på Mando Diaos hyllade album ”Infruset” som i sin tur var sprunget ur Gustaf Frödings dikter. I sommar spelas Infruset på Dalhalla.

Niklas Torsell

Presskontakt Senior PR Manager Local Pressansvarig för bl.a. ABBA, Agnes, Benjamin Ingrosso, Daniela Rathana, Felicia Takman, Jacqline, Kiana, Marcus & Martinus, Samir & Viktor, Seinabo Sey och Tusse +46708-974326 Instagram