CAMILA CABELLO SLÄPPER DET EFTERLÄNGTADE ALBUMET "C,XOXO" OCH SINGEL MED DRAKE

CAMILA CABELLO SLÄPPER DET EFTERLÄNGTADE ALBUMET "C,XOXO" OCH SINGEL MED DRAKE

Idag den 28 juni 2024 släpper den globala superstjärnan Camila Cabello sitt helt nya album C,XOXO via Interscope Records. Det efterlängtade albumet representerar en utveckling för singer-songwritern, där hon tänjer på gränserna med ett projekt som är både musikaliskt och visuellt utforskande, genom att utnyttja genrer som sträcker sig bortom bara pop och hämtar inspiration från hennes Miami-rötter. Producerad av El Guincho (FKA Twigs, Rosalía) och Jasper Harris (Jack Harlow, Post Malone), kommer C,XOXO säkerligen att trotsa förväntningarna, eftersom den har en mängd olika tungviktare inklusive Playboi Carti, Lil Nas X, och Drake.

Cabello har förberett sig för släppet av C,XOXO med stor fokus på promotion, inklusive att besöka The Tonight Show med Jimmy Fallon för en intervju och framförande av hennes oemotståndligt smittsamma låt "I LUV IT." Hon hedrades också för sin globala inverkan av Billboard vid deras årliga prisceremoni för Latin Women in Music. Cabello inledde även ett samarbete med 7-Eleven genom att ta emot fans i Miami i en special butik med märket C,XOXO för att få en tjuvtitt på föremålen. Hon åkte sedan till Cannes för en pratstund och uppträdande med Complex som en del av Cannes Lions International Festival of Creativity. Camila spelar just nu en rad stora internationella festivaler, inklusive Rock in Rio i Lissabon, som ägde rum den 23 juni, Mawazine i Marocko, som ägde rum den 25 juni, Tinderbox-festivalen i Danmark den 28 juni och Glastonbury i Storbritannien den 29 juni.

C,XOXO Track List
1. I LUV IT (feat. Playboi Carti)
2. Chanel No.5
3. pink xoxo