Björn Holmgren - Press - 2024

BJÖRN HOLMGREN SLÄPPER DEBUT-EPN "BREV SOM INTE LÄMNAT BORDET"

Björn Holmgren är tillbaka med sin efterlängtade debut-EP ”Brev som inte lämnat bordet”.

LYSSNA HÄR

“Brev som inte lämnat bordet är sakerna jag inte riktigt vågat säga, tankarna jag har haft men inte kunnat formulera.” – Björn Holmgren

Ljug för mig, som är fokusspåret för EP:n, är skriven av Björn själv tillsammans med Herman Gardarfve (Marcus och Martinus, Chris Kläffors, The Mamas m.m) och Jens Hult (BUNT., Omar Rudberg m.m).

”Ljug för mig var en sån låt som skrev sig själv. Jag, Herman Gardarfve och Jens Hult satt i studion med varsin gitarr och jammade. Sen föll allting bara på plats, musik när det är som allra roligast.” - Björn

På övriga låtar från EP:n har Björn även samarbetat med talangfulla låtskrivare så som Anton Engdahl (Thomas Stenström, Newkid, Hanna Ferm m.m) och Peter Kvint (Darin, Smith & Thell, Albin Lee Meldau m.m).

Efter att ha landat #1 på Sverigetopplistan under debuten 2022 har Björn följt upp med två starka år. Han har släppt 8 singlar, bland annat släppt Spotify Singeln ”Haglar” tillsammans med Olivia Lobato, samt turnerat Sverige runt.

Björn Holmgren är uppvuxen i Stureby i södra Stockholm. Han upptäckte sin passion för musiken strax innan tonåren och ända sedan dess har musiken varit en enormt stor och viktig del av hans liv.

Budskapen i texterna förmedlar ofta starka känslor som berör lyssnaren, vilket alltid är det primära i Björns skapande. Inspirationen kommer från artister som spänner över generationer och genres, som Bob Dylan, Green Day och Oskar Linnros.