BJÖRN HOLMGREN OCH LISA HOWARD SLÄPPER NYA SOMMARSINGELN ”VI KOMMER ALDRIG”!

BJÖRN HOLMGREN OCH LISA HOWARD SLÄPPER NYA SOMMARSINGELN ”VI KOMMER ALDRIG”!

Björn Holmgren följer upp debut-EPn ”Brev som inte lämnat bordet” med nya singeln ”Vi kommer aldrig” tillsammans med sångerskan Lisa Howard.

”Björn hörde av sig till mig med en låtidé han hade börjat med och jag kände direkt att det här måste jag vara med på”, berättar Lisa Howard. ”Vi hade skitkul i studion! Lisa kom in med mycket energi och en otrolig röst som verkligen knöt säcken på låten” fortsätter Björn Holmgren.

Låten förmedlar känslan av något som känns för bra för att vara sant. Något man vill hålla kvar vid så länge man kan fast man innerst inne vet att det kommer ta slut.

“Vi kommer aldrig” handlar om ögonblicket i en romans då man inser att det inte kommer kunna hålla. När allting känns perfekt, spännande och nytt men man förstår också att det inte blir bättre än såhär.” - Björn Holmgren & Lisa Howard

Om Björn Holmgren:

Björn Holmgren tog hela Sverige med storm när han släppte singeln ”Ut Med Allt”. Låten blev viral bland hans 165 000 följare på TikTok och har idag streamats närmare 15 miljoner gånger och toppade singellistan i Sverige. Efterkommande singeln ”Haglar” som släpptes tillsammans med Olivia Lobato i samarbete med Spotify Studio It’s hits gick rakt in på topp 50.

Björn Holmgren är född och uppvuxen i Stureby i södra Stockholm och upptäckte redan som 11-åring att han hade en talang för att spela gitarr och piano. Han släppte sin debutsingel ”På Låtsas” i januari 2022 och har därefter haft en står framgång med framträdande i Tv så som Tv4:s Idol och Världens barn i SVT.

I februari 2024 släppte Björn Holmgren sin debut-EP ”Brev som inte lämnat bordet” som bl.a. innehåller singlarna ”Du Har Fel” och ”Explosion” som båda var på B-rotation på P4. Han uppträdde även med singeln ”Ljug för mig” på TV4 nyhetsmorgon.

Om Lisa Howard:

Sedan debutsingeln ”Jag ljuger för mig” 2021 har Lisa både blivit hyllad av publik och media. Musikjournalisten Jan Gradvall kallade hennes låt ”Helan går” från 2022 för en ”genialisk svensk poplåt” i DI Weekend och med släppet av singeln ”Hurts som fan” i januari 2024 hyllade Gradvall henne på nytt, denna gång i TV4 Nyhetsmorgon. Hon har turnerat med Darin och även hunnit samarbeta med Peter Morén (Peter, Bjorn & John).

Musikskapandet har alltid funnits där, sin första låt skrev Lisa hemma i Solna när hon var sex år. Efter gymnasiet flyttade Lisa till sin pappas hemstad Los Angeles och skrev låtar samtidigt som hon tog jobb på barer och restauranger. Efter fem år i LA åkte Lisa hem för att ta en paus och ladda batterierna.

Lisa Howard har alltid tyckt om texter med en början och ett slut, och hennes låtar är mycket riktigt som små noveller. En musikalisk berättartradition som är lika inspirerad av Jocke Berg i Kent, som av countryscenen i Nashville, där Lisa också hann bo en period under USA-åren. Ämnesmässigt är det våra mellanmänskliga upplevelser som ventileras. Relationer som tar slut. Ensamheten i natten. Misslyckade Tinder-dejter. Aldrig självömkande, alltid empatiskt konstaterande. Ett betryggande, peppande vemod.