BJÖRN HOLMGREN OCH JENS HULT SAMARBETAR PÅ NYA SINGELN “SYMFONI”!

BJÖRN HOLMGREN OCH JENS HULT SAMARBETAR PÅ NYA SINGELN “SYMFONI”!

Den svenska musikscenen är på väg att få en ny stjärnduo i form av Björn Holmgren och Jens Hult, som samarbetar på nya låten “Symfoni”. Låten släpps den 24:e mars och är en pop-duett som blandar nostalgi och ungdom på ett klockrent sätt.

Björn Holmgren och Jens Hult möttes för första gången i studion för några månader sedan där de snabbt fann varandra. De började skriva på "Symfoni" och det dröjde inte länge förrän de insåg att de hade skapat något fint tillsammans.

“Symfoni handlar om den där personen som får en att stå ut när livet blir ovisst, den man alltid kan ringa och få dom där lätta, kloka orden från. Rösten som säger - orka bara lite till, tills det ljusnar igen. Den handlar om riktiga relationer mellan verkliga människor” - Björn Holmgren & Jens Hult

Låten är en mix av deras båda sounds, där pianot guidar lyssnarna genom en nostalgisk och akustisk ljudbild. Munspelet kommer in lite då och då och lyfter låten tillsammans med en produktion som känns stor, detta gör låten till en riktig symfoni.

"Det här är den mest otippade och självklara duetten på länge" - säger Jens och skrattar.

Björn och Jens röster smälter verkligen samman till en i den här låten och samarbetet känns oerhört självklart.

"Symfoni" är resultatet av två talangfulla artister som har funnit varandra. Nu får vi chansen att höra deras röster bli till en och skapa en oemotståndlig musikalisk upplevelse. Låten är en fullträff!

_______________________

Om Björn Holmgren:

Björn Holmgren tog Sverige med storm med singel ”Ut Med Allt” som gick rätt in på förstaplatsen på Spotifylistan i Sverige. Låten har idag streamats över 10 miljoner gånger och är PLATINA i Sverige. Efterkommande singeln ”Haglar” som släpptes tillsammans med Olivia Lobato i samarbete med Spotify Studio It’s hits gick rakt in på topp 50-listan på Spotify.

Björn har länge varit aktiv på TikTok under sitt alias ”BussBerra” och har idag över 165 000 följare på plattformen.

Björn Holmgren släppte sin debutsingel ”På Låtsas” i januari 2022 och har därefter haft stora framgångar med framträdanden i TV så som TV4:s Idol och Världens barn i SVT. Han började 2023 med en intervju i Nyhetsmorgon där han avslöjar en kommande vårturné.

Björn Holmgren är född och uppvuxen i Stureby i södra Stockholm och upptäckte redan som 11-åring att han hade en talang för att spela gitarr och piano.

Om Jens Hult: Jens Hult, född i Märsta är en svensk singer-songwriter med hits som "Precis som du vill" och "Jag blev jag" i katalogen. Han slog igenom år 2013 då IDOL ringde upp honom och frågade om han kunde tänka sig att vara med. Och tur var väl det för under den hösten vann Jens hela Sveriges hjärtan och slutade till slut på en fjärdeplats! Sedan dess har han släppt album, flera EPs och spelat på flera stora scener runt om i landet. Han har dessutom haft flera låtar på radio och toppat radiolistan - senast i vintras.

I sina tidiga år spelade han infernaliskt mycket handboll men när ambitionen svek och han för första gången fick uppleva ett regelrätt ”heartbreak” så blev musiken hans ventil. Han började spela gitarr där influenser såsom Cornelis, Ted, Neil Young, Selah Sue, Laleh, var viktiga.