BILLIE EILISH UTE MED NYA ALBUMET "HIT ME HARD AND SOFT"

BILLIE EILISH UTE MED NYA ALBUMET "HIT ME HARD AND SOFT"

Billie Eilish har idag den 17 maj släppt sitt efterlängtade tredje studioalbum, HIT ME HARD AND SOFT via Darkroom/Interscope Records.

Albumet gör precis som titeln antyder. Med 10 original spår som utmanar konceptet av genrer, sträcker albumet genom ett stort och vidsträckt ljudlandskap, fördjupar lyssnarna genom ett helt spektrum av känslor. Ett filmiskt, mångsidigt och sammanhållet verk som Eilish betraktar som en "familj av låtar", idealiskt avsett att lyssna på från början till slut. HIT ME HARD AND SOFT är hennes djärvaste och mest vågade verk hittills, och vad Rolling Stone hyllar som hennes "bästa album hittills".

HIT ME HARD AND SOFT skrevs av Billie Eilish och FINNEAS, hennes bror och långvariga kollaböratör, som också producerade albumet. Albumet finns idag tillgängligt på alla digitala plattformar, och i ett fortsatt försök att minimera avfall och bekämpa klimatförändringar; över alla fysiska format i begränsade varianter, med samma låtlista och med 100 % återvinningsbart material. För mer information om alla hållbara metoder för detta albumsläpp, gå till: https://store.billieeilish.com.

Tidigare denna månad annonserade Billie Eilish sin världsturné HIT ME HARD AND SOFT: THE TOUR. Med start i september 2024, kommer Eilish till Avicii Arena i Stockholm den 23 och 24 april 2025.

Shanta Afroze

Presskontakt PR Manager International