Foto: Jonathan Perlmann

BENJAMIN INGROSSO SLÄPPER SIN EFTERLÄNGTADE SINGEL ”LOOK WHO’S LAUGHING NOW”

Benjamin Ingrosso släpper idag äntligen sin nya singel ”Look Who’s Laughing Now”. Hela Europa fick uppleva låten under hans hyllade supermedley på Eurovision Song Contest. Den 18 juli inleder Benjamin Ingrosso sin sommarturné ”Better Days Tour” i Helsingborg.

LYSSNA PÅ "LOOK WHO'S LAUGHING NOW"

– "Look Who's Laughing Now" är en hyllning till autenticitet och att leva livet till fullo, trots andras åsikter. Det är en passning till de som tvivlade på oss att vi kan vara oss själva, leva våra bästa liv och ändå komma ut som vinnare. Det är en låt om att omfamna våra brister och visa världen att äkthet alltid segrar, säger Benjamin Ingrosso.

”Look Who’s Laughing Now”, som är skriven av Benjamin tillsammans med David Stewart och Jessica Agombar (BTS, Jung Kook, Ava Max, Jack Harlow) och producerad av David Stewart, har fansen längtat efter sedan Benjamin framförde den under sin utsålda Europaturné.

Låten ingick också i det hyllade medley som Benjamin, tillsammans med sitt band och dansare, uppträdde med på Eurovision Song Contest tidigare i maj. Hans framträdande innehöll också platinasingeln ”Kite” och ”Honey Boy”, som är ett samarbete med tyska superproducenten Purple Disco Machine, legenden och Polarpris-vinnaren Nile Rodgers och det jamaikanska stjärnskottet Shenseea.

Videon till "Look Who's Laughing Now" har precis haft premiär:

Med sina över 1 miljard streams, en imponerande samling av Guld- och Platina-certifierade singlar och tre fullängdsalbum som alla toppat listorna, har Benjamin Ingrosso etablerat sig som ett av musiksveriges största namn. Hans musikaliska mångsidighet har jämförts med ikoniska artister som Bruno Mars och George Michael.

Benjamin har nyligen avslutat sin första utsålda Europaturné - "Better Days Tour 2024" - och i sommar tar han turnén till Norden. Den 18 juli är det Sverigepremiär i Helsingborg och turnén avslutas med konserter i Stockholm (Stadion) och Göteborg (Way Out West), den 9 respektive 10 augusti.

”Look Who’s Laughing Now”, hämtad från Benjamins kommande album, släpps idag den 14 juni.