Awave - Press - 2024

AWAVE OCH OWEN SAMARBETAR PÅ NYA SINGELN "NO LIE"

Awave är tillbaka med sitt första släpp för 2024. Den 14 juni släpper han den nya singeln “No Lie” tillsammans med Owen, och som är producerad av Straynané. “No Lie” är den första av två singlar ledande till en EP senare i sommar.

LYSSNA HÄR

Awave berättar om hur låten kom till: “Jag och Owen var i Marbella tillsammans, och vi hade tagit med oss studion dit. Asme var också där med oss. Efter en utekväll när vi kom hem till villan började Straynane koka ihop ett beat. Vi började freestylea och lägga rader direkt. När vi lyssnade igenom den nästa dag tänkte vi att den behövde släppas.

Allt var bara spontant. Good vibes, good music.”

29-årige Kristianstadsrapparen Awave gjorde sin debut 2019 med låten “All my life”. Sedan dess har han släppt låtar med artister som bland annat 01an, Aden och Asme. Under uppväxten inspirerades Awave till att själv börja med musik av sin äldre kusin som också rappade.

“No Lie” släpps via EMI Sweden/Universal Music den 14/6 2024.