AGNES SLÄPPER SINGELN ”LOVE AND APPRECIATION” FRÅN ALBUMET ”MAGIC STILL EXISTS”

AGNES SLÄPPER SINGELN ”LOVE AND APPRECIATION” FRÅN ALBUMET ”MAGIC STILL EXISTS”

Förra året gjorde Agnes en storstilad återkomst på den svenska popscenen med det Grammisbelönade albumet ”Magic Still Exists”, som innehöll radioettan och Platina-singeln ”Fingers Crossed” och de Guldsäljande singlarna ”24 Hours” och ”Here Comes The Night”. Den 26 augusti släpper Agnes fanfavoriten "Love And Appreciation" som singel, nu i en ny version.

– Låten "Love And Appreciation" handlar om att vara så nära kärnan av dig själv som möjligt. Det behöver inte göra livet enklare men ger det större mening. Vi är alla egna universum som flödar omkring och påverkar vår omgivning – vi har kapacitet till så mycket om vi bara får och ger oss själva rätt förutsättningar. Shine on baby, säger Agnes.

Med albumet ”Magic Still Exists” blev Agnes 2022 fyrfaldigt Grammisnominerad och vann en Grammis för Årets kompositör tillsammans med Vincent Pontare, Salem Al Fakir, Kerstin Ljungström och Maria Hazell. Albumet har också streamats närmare 40 miljoner gånger.

Nästan ett decennium efter det senaste albumet har Agnes återfötts som en disco-drottning med albumet ”Magic Still Exists”, där hon under skapandet av albumet varit musikaliskt inspirerad av artister så som Giorgio Moroder, Sun Raoch Sylvester. Agnes ville utforska det okända, fånga in känslan av frihet och bara fokusera på nutidens eufori som hon delvis fann i dansen och på dansgolvet.

Hon säger: "På dansgolvet är alla lika, och det handlar om här och nu och bara att vara. Det finns inga ’rätt’ eller ’fel’. Du bara är”.

Men Agnes har tagit det hela ett steg längre och skapat sin alldeles egna och nya genre Spiritual disco.

Agnes förklarar,Att blanda spirituella texter med disco kändes både lockande och nödvändigt. Disco står för frihet, att uttrycka sig själv och inte skämmas. Men musiken var också något jag behövde göra för att växa spirituellt och stärka mig själv. En möjlighet att ta det jag har inom mig, multiplicera det och leka med det.”

Agnes utvecklar,Magic Still Exists” är en hopsamling tankar kring vad det innebär att vara människa och vår naturliga vilja att ständigt söka efter något större, något mer. Skivan är gjord tillsammans med vänner och processen har därför varit väldigt intim. Något som resulterade i att jag verkligen vågat släppa loss och ha kul.”

"Love And Appreciation (Radio Edit)” släpps den 26 augusti.