ADAAM - PICK ME UP - PRESS - 2023

ADAAM SLÄPPER FÖRSTA SINGELN FRÅN SITT KOMMANDE ALBUM

2022 var året då ADAAM levlade upp och blev en av Sveriges absolut största artister. Han började med att släppa albumet ”Myror i brallan” som blev 1:a i Sverige, efter det släppte han LOAM-samarbetet ”FAKKA UR” som blev 1:a i Sverige och har sedan dess streamat 3x platina dvs över 26 miljoner streams. Sedan avslutade han året med hitsingeln ”SÖDERMALM” och när Spotify summerade året var han den 7:e mest stremade artisten och ”FAKKA UR” var den 4:e mest streamade låten.

LYSSNA HÄR.

Redan första veckan av 2023 var ADAAM aktuell med ny musik då han släppte ”FLEX” tillsammans med UK-rapparen Kairo Keyz men det är först nu som första smakprovet från hans kommande album släpps. ”PICK ME UP” är producerad av den holländska producenten Trobi och en melankolisk traplåt som sätter sig på hjärnan direkt.

ADAAM utvecklar –

”PICK ME UP är en djup låt som jag tror att nästa alla killar och tjejer kan relatera till. Jag och Trobi spelade in den i Amsterdam och jag är en låt som jag kan se bli till en av mina största låtar hittills”

PICK ME UP” med ADAAM släpps 24 januari via Grind Gang Music/EMI Sweden/Universal Music