TJUVJAKT SLÄPPER NY SINGEL ”JOHN DALY”

TJUVJAKT SLÄPPER NY SINGEL ”JOHN DALY”

Tjuvjakt är en av Sveriges mest kreativa och mångfacetterade hiphopakter och har bland annat vunnit GAFFA-priset ”Årets Genombrott” och erhållit flertalet nomineringar i P3 Guld och Grammis. Med sina tre fullängdsalbum, två mixtapes, en EP och tre singlar har de genererat över 200 miljoner streams på Spotify och har med sina högenergiska framträdanden gjort sig välförtjänta av en plats i publikens hjärtan landet över. Nu är de aktuella med nya singeln ”John Daly” som blir deras första låt för i år och startskottet för ett nytt album. Release 31 mars.

På Tjuvjakts nya singel ”John Daly” hörs innovativa produktioner, kreativa samplingar och finurliga texter när bandet ger sin hyllning till det goda livet, något som den kända golfspelaren med samma namn som låttiteln stod för, allt förpackat med glimten i ögat men med högsta kvalité.

Tjuvjakt startades 2012 och består idag av Olle Grafström, Arvid Lundquist, Kid Eriksson, Jesper Swärd och Fredrik ”Woodz” Eriksson. Det senaste albumet ”Blåa Jeans, tomma fickor” släpptes i början av november 2020 där låten ”Apelsinskal” ft. Newkid gick platinum. Under 2023 släpps ett nytt album och singeln ”John Daly” är första smakprovet.

Lyssna på "John Daly" här!