LANCELOT SLÄPPER NYA SINGELN ”NATTEN”

LANCELOT SLÄPPER NYA SINGELN ”NATTEN”

Lancelot Hedman Graafs musik är från hjärtat, självupplevda texter om ett liv med höga toppar och djupa dalar – kärlek, svek och självrannsakan. I oktober kom debutsingeln ”Fördärvad” och sedan dess har en hel del låtar släppts bland annat ”Jag vill inte ha dig tillbaks” med Clara Klingenström och ”Lyckligt Slut”. I vintras kom debut-EP:n ”Medborgare från ingenstans” som är första delen av Lancelots debutalbum som släpps senare i år. På ny singeln ”Natten” har Lancelot tagit hjälp av Niklas Berglöf och Thomas Stenström. Release 14 april.

I februari EP-debuterade Lancelot med ”Medborgare av ingenstans”, en samling med fyra nyskrivna låtar som är första delen på hans kommande debutalbum. Den 14 april släpps ytterligare ett smakprov på albumet, ”Natten”, där Lancelot samarbetat med Niklas Berglöf och Thomas Stenström som är duon bakom ”Ser du månen där du är ikväll?”. Samarbetet startades med att Niklas Berglöf sedan en tid tillbaka har varit mixtekniker på Lancelots alla låtar, genom den relationen introducerades dom tre för varandra. Nya singeln ”Natten” är en vacker och finstämd låt som mynnar ut i ett kraftfullt crescendo tillsammans med ett gitarrsolo, som vi hört i alla Lancelots låtar hittills.

Lyssna här: https://natten.lnk.to/Lancelot