Univar lanserar den miljövänliga bränsletillsatstekniken Viscon™ i Skandinavien

Univar, världsledande distributör av kemikalier, tillkännagav i dag att företaget nu erbjuder en av de mest utförligt testade teknikerna för miljövänliga bränsletillsatser. Viscon™ Fuel Treatment har sin bas i USA, där det godkänts av amerikanska EPA, California Air Resources Board (CARB) och Texas Commission for Environmental Control (TCEQ).

Över tre miljoner motorer drivs varje dag av Viscon. Produkten är säker att använda och kunderna återfinns inom olika industrityper, bl.a. transportindustrin, gruvindustrin, skogsindustrin, byggindustrin och sjöfartsindustrin, där det finns ett starkt fokus på att minska både skadliga utsläpp och bränsleförbrukning.

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• viscon
  • univar
  • kemi
  • kemikalier
  • kemibolag

Univar företräder över 3 500 kemikalietillverkare och förser en kundbas på 115 000 kunder med ett komplett sortiment. Univar har ett nätverk på över 260 distributionsenheter i Nordamerika, Europa, Asien/Stillahavsområdet och Latinamerika. Företaget har ytterligare säljkontor i Östeuropa, Mellanöstern och Afrika. År 2011 omsatte Univar 9,7 miljarder dollar.

Ida Schrøder

Presskontakt Product Coordinator Shell Lubricants Nordic