Laleh gästas av Göteborgs Symfoniker på Ullevi 10 juni

Laleh gästas av Göteborgs Symfoniker på Ullevi 10 juni

Med ett par veckor kvar till Lalehs historiska konsert på Ullevi i Göteborg den 10 juni står det nu klart att hon kommer att gästas av den anrika symfoniorkestern Göteborgs Symfoniker under ledning av Erik Arwinder. Laleh bjuder in publiken till sin gamla hemstad Göteborg till en oförglömlig kväll.

Laleh släppte 25 mars det nya kritikerrosade albumet “Vatten” med låtar som “Minnet av ett hav”, “Socker och vatten” och “Leopard” som spelats flitigt hos Sveriges Radio under våren. Den första singeln från albumet ”Det Kommer Bli Bra” är trefaldigt belönad platina. “Vatten” släpptes på Lalehs egna skivbolag PALANG.

Laleh är en av Sveriges mest älskade artister och har alltid gått sin egen väg. 2005 bestämde hon sig för att lära sig musikhantverket från grunden och producera sina album själv. Laleh har hundratals låtar i bagaget som hon producerat för både sig sig och andra artister. Den 10 juni 2022 skriver Laleh än en gång historia när hon som första kvinnliga svenska artist spelar på Ullevi i Göteborg. För att även hennes yngre fans ska få chansen att se sin stora idol har konserten ingen åldersgräns.

LALEH

Datum: 10 juni 2022
Plats: Ullevi | Göteborg
Åldersgräns: Ingen åldersgräns

Biljetter: Säljs via Ticketmaster.se

Laleh på Ullevi presenteras av FKP Scorpio i samarbete med United Stage.

press@unitedstage.se

Åsa Bernlo
Göteborgs Symfoniker AB
asa.bernlo@gso.se
www.gso.se

Wilmer X

Wilmer X släpper nytt album efter 17 år och åker på höstturné

Wilmer X har firat 45 år som band och hunnit göra sin 1000:e spelning. Imponerade siffror! I höst är det äntligen dags för ny Wilmer X-musik, det är trots allt hela 17 år sedan sist. Den 5 augusti kommer första singeln och 23 september släpps albumet "Mer för dina pengar". Sen väntar en efterlängtad och exklusiv turné, det är på scenen som Wilmer X fortfarande är en av landets absolut bästa akter.

Mattias Alkberg

Mattias Alkberg firar 30 år som artist - med ny turné, ny film (som visas på turnén) och en ny bok (som han tar med på turnén)

Mattias Alkberg har varit synnerligen inblandad i trettio album på lika många år. Hösten 2022 kommer det här att firas, under namnet "Renässanstönt" blir det en turné med kvällar i två delar/akter. Först visas Martin Åhlins nya film "Jag speglar mig", om och med Mattias Alkberg. Senare samma kväll blir det konsert, med Mattias Alkberg och band.