Hyllade David Ritschard på turné våren 2021 med ny musik

Hyllade David Ritschard på turné våren 2021 med ny musik

Applåderna för David Ritschard fortsätter och tilltar ständigt i styrka. Efter framgångarna med "Vi ses snart igen", hyllningslåten till Hammarby, och albumet "Brobrännaren" meddelas nu att det blir en turné våren 2021 med konserter från Malmö i söder till Umeå i norr. Det utlovas ny musik också!

David Ritschard debuterade som soloartist under sommaren 2019, snabbt ställde sig kritikerna på kö för att få ösa beröm över så väl albumet ”Brobrännaren” som Davids känsliga liveframträdanden tillsammans med vännerna i kompbandet som går under namnet Krokodiltårarna.

Lyssna på Brobrännaren

Under våren 2020 skrev Ritschard tillsammans med Magnus Carlson (Weeping Willows) den himlastormande hyllningen till fotbollslaget Hammarby. En låt som direkt omfamnades av lagets supportrar och blev en enande kraft. En klassiker på första försöket som med snabba steg närmar sig 1 miljon streams.

Lyssna på "Vi ses snart igen

”Andra albumet kallas ju dödsfällan för artister oavsett genre. Får hoppas att jag lurat döden här för snart har vi tretton nya och halvnya sånger inspelade på Södermannagatan 16.

Arbetsnamnet är ”Blåbärskungen”, brobrännarens flintskalliga lillebror som även han saknar eftergymnasial utbildning och ständigt lever över sina tillgångar och sover dåligt.

Åldras tjugo år på fem men tappar fortfarande mjölktänder på krogen.

Ta hand om honom, han är bror

/Din David”

Här ser du David Ritschard våren 2021:

25/3 Östersund, Jazzköket

26/3 Bollnäs Kulturhus

27/3 Umeå, Droskan

31/3 Göteborg, Pustervik

2/4 Malmö, Babel

3/4 Stockholm, Debaser

Fler datum tillkommer.

Pontus Sillrén, turnéproducent

United Stage Artist är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister.

​Skator är tillbaka och åker på vinterturné med ny musik

Den 21 augusti släppte Skator det efterlängtade ”År”, hennes första album på sju år. Nu presenteras en serie spelningar som tar den nya musiken till Stockholm, Göteborg och hemstaden Umeå.
Skator (Lina Högström) är tillbaka med nytt album: ”År”, producerat av Fredrik Swahn (Melody’s echo chamber, Anna Järvinen) och Jacob Haage (El Perro del Mar). Skator har hyllats för sitt säregna berusande ut

Musiken från föreställningen Osebol blir album och turnén fortsätter

I "Osebol – en föreställning om en by" möter Marit Kaplas Augustprisade bok Martin Hederos musik i ett unikt scenkonstverk. Nu är det klart att musiken ges ut som album, första singeln "Östra Ämtervik" släpps idag. Samtidigt fortsätter turnén genom Sverige, både fysiskt och som livestream.
Osebol är en by vid Klarälven i norra Värmland. Boken som delar byns namn är ett 800-sidors storverk där M