EAGLE-EYE CHERRY SLÄPPER ALBUM 2022 - NY SINGEL UTE IDAG

EAGLE-EYE CHERRY SLÄPPER ALBUM 2022 - NY SINGEL UTE IDAG

Eagle-Eye Cherry släpper sitt sjätte studioalbum tidigt 2022. Redan idag kan man lyssna på första smakprovet, singeln ”I Like It” (Playground).

Lyssna

Nya albumet följer upp framgångarna med singeln och albumet ”Streets of You” från 2018 som Grammisnominerades samt gick upp topp 10 på radiolistan.

”I Like It” är precis som mycket annat på det kommande albumet delvis reflekterar artistens tonårsidoler. Låten inspireras The Cars, Ramones, The Clash och Blondie med en och annan referens till Fleetwood Mac.

Eagle-Eye Cherry beskriver texten:

"Du vaknar upp tilltufsad från kvällen innan, du dammar av dig och ger dig ut igen. Det finns inga konsekvenser. Jag har skrivit sånger om konsekvenser, men detta är inte en av dem."

Singeln är skriven av av Eagle-Eye Cherry tillsammans med Anders Pettersson och David Lindgren Zacharias i produktion av Peter Kvint och med mix av James Krausse i Los Angeles.

Anders Larsson, United Stage
larsson@unitedstage.se
+46 (0)70-4404113

Om Eagle-Eye Cherry: Det finns vissa låtar som fastställer en era. ”Save Tonight” från slutet av 90-talet är definitivt en sådan låt. Ingen ingick låten som streamats över 170 miljoner gånger på Spotify och fortfarande spelas på radio världen över. Världshiten släpptes först i Sveriges och nådde amerikansk mark sommaren 1998, succén var ett faktum och samma år blev singeln USAs mest spelade låt på radio.

United Stage är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister.