Unibet sänder Barcelona-Valencia live på nätet 14 mars

Spelbolaget Unibet har under 2009-2010 tagit upp kampen om sporttittarna och har bl a köpt upp livestreaming-rättigheterna runt hela La Liga och nu på söndag den 14 mars direktsänder Unibet matchen mellan Barcelona-Valencia. En riktig godbit för alla fotbollsentusiaster mellan de två topplagen i Primera División.

-Det känns riktigt bra att kunna ge våra kunder denna möjlighet. Sport och spel hör ihop. Livebetting höjer temperaturen och ger extra krydda till en direktsänd match. Satsningen med uppköp av livestreaming-rättigheter är en naturlig följd av livebetting som företeelse; att spela samtidigt som man tittar på en idrottsmatch, har ökat dramatiskt senaste året, berättar Andreas Slätt, Unibet.

Den senaste fajten mellan Barcelona och Valencia slutade oavgjort; 0-0, men det var en fartfylld match med många chanser åt bägge håll. Zlatan spelade inte den gången och kommer inte att spela till helgen heller pga avstängning.

- Barcelona är naturligtvis favoriter till segern med tanke på hemmaplan. ALLA har höga krav på Barcelona och kräver ständig framgång, men spelet har sett lite knackigt ut på slutet och Valencia är ett bra lag som kan överraska. Ett oavgjort resultat igen är ingen utopi och när matchen, som Unibet direktsänder, startar ger ett kryss goda 4,25 gånger pengarna, avslutar Andreas Slätt hos spelbolaget Unibet.

Så ser du matchen mellan Barcelona-Valencia live hos Unibet
Registrera dig på Unibets sajt eller logga in direkt om du redan är kund

Andreas Slätt, Marknadschef, Unibet, 070-2394991, andreas.slatt@unibet.com

Fotbollsodds på Unibet
Champions League
Premier League

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Stockholmsbörsens Nordiska lista. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 20 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 1 800 000 kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.