Unibet blir huvudsponsor till Nordens största sportpodcast

Unibet blir huvudsponsor till Nordens största sportpodcast

When We Were Kings är den tvåfaldigt Guldsköldsbelönade podcasten som leds av den dynamiska duon Håkan Andreasson och fotbollsgurun Erik Niva. Från och med 1 juni kommer Unibet att bli podcastens huvudsponsor.

– Unibet är av spelare för spelare, många av oss som jobbar på Unibet är själva passionerade fotbollssupportrar och hängivna WWWK-lyssnare. Därför känns det extra kul med detta samarbete, säger Raúl Valencia López, marknads- och pr-ansvarig på Unibet.

When We Were Kings är Nordens största sportpodcast där lyssnarna får ta del av berättelser om historiska fotbollslag, spelare eller tränare som på ett eller annat sätt satt sitt avtryck på historien. Med Håkan Andreassons och Erik Nivas blick på fotbollen som världens största kulturfenomen ger de sina lyssnare berättelser som tar avstamp i sporten men där kultur, historia, ekonomi och intriger vävs in på ett naturligt sätt som engagerar och utbildar cirka 100 000 lyssnare vecka efter vecka. When We Were Kings hade premiär 2019 och produceras av Perfect Day Media.

– Unibet är den perfekta samarbetspartnern till When We Were Kings. Som huvudsponsor av Allsvenskan och Superettan har Unibet gjort stora insatser för svensk fotboll och kommer att kunna bidra med relevant sponsorinnehåll som jag är säker på att WWWK-lyssnarna kommer att uppskatta, säger Ömer Toll, Head of Branded Sales på Perfect Day Media.

Raúl Valencia López, Marknads- och PR-ansvarig Unibet, raul.valencialopez@kindredgroup.com

Ömer Toll, Head of Branded Sales på Perfect Day Media, omer.toll@perfectdaymedia.se

Raúl Valencia López

Marknads- och PR-ansvarig 070-089 65 04