Spelarna tror på Harris – går om Trump i oddslistan

Under den senaste tiden har Kamala Harris fått alltmer vind i seglen, såpass att hon har seglat om Donald Trump i Unibets oddslista. Harris spelas just nu till 1,84 gånger insatsen medan Trump står i oddset 2,00.

Donald Trump var länge tippad att ta över som USA:s nästa president. Efter Bidens debatthaveri i juni stärktes Trumps odds ytterligare och för knappt en månad sedan spelades han till låga 1,25 gånger insatsen hos Unibet. Efter att Kamala Harris offentliggjorde sin kandidatur började avståndet sakta men säkert krympa och nu har alltså Harris passerat Trump i oddslistan.

– Vi har fått in många spel på Harris under den senaste tiden och flera opinionsmätningar visar även att stödet för henne växer. Mycket kan dock hända innan valdagen, säger Raúl Valencia López, marknads- och PR-ansvarig på Unibet.

Unibets odds på presidentvalet i USA

Vinnande kandidat
Kamala Harris 1.84