Josef Agnarsson blir Glenn Hyséns sidekick

Josef Agnarsson sammanfattade Ukraina-Sverige på 140 tecken bäst och därmed blir han Glenn Hyséns sidekick då han gör comeback som kommentator i Unibet-TV. Den 2 september är det dags för Uppsalabon Josef Angrasson, 19, att göra sin debut som kommentator då Sverige möter Ungern på bortaplan i den viktiga EM-kvalmatchen.

Twitter-tävlingen ”Matchreferat på 140 tecken” gick ut på att referera fotbollsmatcher på enbart 140 tecken. Tävlingen har engagerat hundratals fotbollsfans landet över och matchreferaten haglade in under finalomgången Ukraina-Sverige. Tillslut blev det Josef Agnarsson som vann det udda förstapriset. Att bli Glenn Hyséns bisittare. Nu ska han in i TV-studion med en av Sveriges mest folkkära fotbollsspelare.

- Man kan utan tvekan konstatera att priset  varit inbjudande. Vem vill inte sitta i en TV-studio och kommentera en fotbollsmatch med självaste Glenn Hysén, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Josef Agnarsson som skrev det vinnande matchreferatet ” Hy(va)sén t Sverige avgör. Tråkig match. Precis enligt Hamréns planer, svenssonmatch. Hoppas Tobbe håller till nästa år! #twittboll140” är både nervös och förväntansfull.

- Jag följer Glenn på Twitter och det var där jag läste om tävlingen och jag tyckte att det var en rolig grej. Det kommer bli roligt och spännande tror jag. Lite nervöst också, säger Josef Agnarsson.

Glenns comeback som kommentator är efterlängtad hos svenska folket och i media har Glenn hyllats för sitt anspråkslösa sätt att kommentera.

Den 2 september är han alltså åter i kommentatorsbåset tillsammans med en väldigt ovan debutant.

- Josef behöver inte vara nervös. Det är inga konstigheter. Bara han är sig själv och agerar spontant kommer det gå bra. Man behöver inte analysera sönder en match ner till i atomdelar för att det ska bli bra. Snarare tvärtom. Vi ska sitta och tjöta som om vi satt hemma i soffan, säger Glenn Hysén.

Namn: Josef Agnarsson
Ålder: 19
Yrke/sysselsättning: Studerande
Intressen: Fotboll, innebandy, vänner och familj
Favoritsport: Fotboll/innebandy

Juryn bestod av Svenska Fans Anders Nettbladt, Unibets Glenn Hysén och Aftonbladets Robert Laul.

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com