Glenn och Soran är Unibets nya radarpar i webb-tv

Glenn Hysén gjorde storstilad comeback i rutan då han kommenterade Ungern-Sverige den 2 september för Unibet med Josef Agnarsson från Uppsala. Bisittarrollen vann Josef via en tävling på Twitter. Nu ska Glenn kommentera den viktiga EM-kvalmatchen mellan Finland-Sverige den 7 oktober i Unibet-TV. Vid hans sida den här gången finner vi ståuppkomikern Soran Ismail - känd från Parlamentet i TV 4.

- Det var väldigt roligt att bli tillfrågad. Glenn är sjukt underhållande och sig själv till 100 procent i alla lägen. Det ska bli en kul erfarenhet att få kommentera med honom. Nu ska vi sätta oss ner och spika upplägget för sändningen, säger Soran Ismail.

Matchen mot Finland är en ödesmatch för svenska landslaget och intresset är stort. Unibet kommer ha samma livebetting-utbud som under en VM-final. Under sändningens gång kommer man även att kunna ställa frågor till Glenn och Soran på Twitter. Följer man inte någon av dem kan man fortfarande delta i konversationen via hashtagen #UnibetTV. Konceptet med Glenn som kommentator i Unibet-TV har visat sig vara en succé. Nu hoppas spelbolaget att det kommer slå gnistor om det nya radarparet.

- Under Ungern-Sverige var intresset för vår sändning och livebettingen imponerande stort och Glenn visade varför han är en aktad fotbollskommentator. Sverige har saknat den karismatiske fotbollstyckaren och därför har vi valt att ta in honom i våra sändningar, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

För mer information: Jonas Nilsson, PR-chef, Unibet, 0702-932345, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com