Bert Karlsson satsar på Bosnien i Eurovision Song Contest

Nästa lördag går den 55:e Eurovision Song Contest av stapeln i Düsseldorf.  Frankrike vinner - i alla fall om man tittar på spelbolaget Unibets odds. Azerbajdzjan och Estland är främsta utmanare enligt samma spelbolag. Unibets experttippare Bert Karlsson tror dock på en skräll och satsar på Bosnien som vinnare. Sverige och Eric Saade får nöja sig med att ta hem ”kampen om Skandinavien”.

Eric Saade gör sin första insats i tävlingens andra semifinal som sänds på torsdagskvällen den 12 maj. Enligt oddsen går han till final. Men den bästa placeringen får han inte. Det blir istället Bosnien på det låga oddset 3,75 som tar hem den andra deltävlingen tätt följd av favoriten Estland på oddsen 4,00.  Däremot kan Sverige förlita sig på att våra grannländer Norge och Danmark ger oss höga poäng. Oddsen för att Sverige får tolv poäng från Norge är 3,00.

Unibets schlagerexpert Bert Karlsson tror på Frankrike men gillar men gillar även Tyskland och höjer varningens finger för Bosnien.

– Bosinen tror jag kan ha en mycket bra chans. De har en typisk schlager låt. Red One har däremot inte lyckats i år.  Det blir fiasko för det ryska bidraget som han har varit med och skrivit, säger Bert Karlsson.

Fjolårets vinnare Tyskland försöker upprepa succén genom att åter igen skicka Lena. Dock säger oddsen på 15,50 att hon inte har en stor chans.

Odds från Unibet

Vem vinner Eurovision Song Contest 2011?
Frankrike 4,25
Azerbajdzjan 7,50
Estland 8,00
Storbritannien 8,00
Ungern 9,50
Sverige 10,50
Bosnien 15,00
Tyskland 15,50
Danmark 20,00
Norge 22,00

Vem vinner Seminfinal 2 den 12 maj?

Bosnien 3,75
Estland 4,00
Danmark 5,00
Sverige 6,50
Rumänien 10,00
Slovenien 12,00
Österrike 15,00
Irland 20,00
Ukraina 20,00
Slovakien 30,00

Sveriges bästa vänner – Vilket land kommer att ge Sverige en 12:a?
Norge 3,00
Danmark 4,00
Finland 5,00
Island 15,00
Något annat land 1,60

Kampen om Skandinavien - Vem får den bästa slutplaceringen?
Sverige  2,35
Danmark  3,25
Norge  3,75

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com