Möt Petter Fritz: Vår förste finalist i Årets fan!

Möt Petter Fritz: Vår förste finalist i Årets fan!

För han är född i Mölndal och uppväxt i Washington. Det går inte riktigt i linje med de läktarhjältedåd han utför.

Petter är nämligen kanske Sveriges största Los Angeles Kings-supporter.

Kärleken till NHL-hockey tog sin början när Petters familj flyttade till USA när han var liten. Trots att LA Kings var NHL:s kanske sämsta lag på den tiden, så uppstod en gnista av kärlek.

Och allt är ju inte logiskt i kärlek. Att överhuvud taget älska ett hockeylag kan i sig vara svårt att förstå för många, men det gör han. I vått och torrt. Han går upp halv fem på morgonen för att se laget spela sina matcher. 2012 flög han över till New York i två dagar för att se den femte matchen i Stanley Cup-finalen mellan LA Kings och New Jersey Devils. I januari 2014 flög han tur och retur i 34 timmar till LA för att vara där i 22 timmar bara för att se LA Kings spela utomhus på Dodger Stadium mot Anaheim Ducks.

Och i år vann Los Angeles Kings Stanley Cup. För andra gången på tre år.

Det har gjort Petter till en mycket glad människa.Frågan är om Petters liv kan bli så mycket bättre just nu.

Kanske kan en seger i Årets fan bli grädden på moset?