Glenn Hysén utmanas av spelproffs

Glenn Hysén har som ambassadör för spelbolaget Unibet under en tid delat med sig av sina speltips i olika sammanhang. Nu har han blivit utmanad av spelproffset Peter ”Nalle” Hedlund på PokerMagazine.se. De båda ska mellan den 14 och 27 januari gå en match för att se vem av dem som är bäst på sportsbetting.

Unibets ambassadör, Glenn Hysén, har blivit utmanad av Peter ”Nalle” Hedlund från PokerMagazine.se i sportsbetting. Mellan den 14 och 27 januari ska de varje dag plocka spel från Unibets utbud och den med mest pengar kvar i slutet av tävlingen vinner.

– Det ska bli väldigt intressant det här. Som gammal fotbollsspelare går man mycket på känsla när man tippar, försöker sätta sig in i hur lagen tänker. Det är som med allt annat, det går upp och ner. När tävlingsnerven sätter in så kommer jag ge allt för att ta hem det här, kommenterar Glenn Hysén tävlingen.

Peter ”Nalle” Hedlund tar utmaningen på allra största allvar.

– Det ska bli riktigt roligt att få möta Glenn. Han är så klart en stor spelare inom fotbollen, inte minst för sin världsklassprestation i landskampen mot England på Wembley 1988. Den matchen glömmer man inte. Vi var hundra lumpargrabbar framför TV:n i Sotenäs… I den här utmaningen ska jag även inspireras av Terry Butcher i returmatchen på Råsunda i samma VM-kval och inte vika ner mig, säger Peter Hedlund.

Båda börjar med 10|000 kr i spelkassan och de ska lägga 1-3 spel varje dag under perioden och välja odds från Unibets spelutbud. Insatsen får vara mellan 100 och 500 kr totalt per dag. Efter två veckors spel ska en vinnare koras. Speltipsen kommer publiceras dagligen på PokerMagazine.se kl. 15.30 där man också kan se ställningen spelarna emellan dag för dag.

– Det kan bli en jämn fajt det här. Vi räknar ändå iskallt med att han tar hem det här, när det väl är tävling så ger han allt som den tävlingsmänniska han är, oavsett vad det gäller, säger Jonas Nilsson pressansvarig på Unibet Sverige.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com
Daniel Wallin, PokerMagazine.se, 08-653 59 00 daniel.wallin@pokermagazine.se