Fernando Torres lämnar Liverpool

Liverpools Fernando Torres gick nyligen ut i spansk media och förklarade att han vill vinna titlar och att Liverpool behöver värva fyra eller fem spelare av världsklass för att kunna uppnå dessa mål. Frågan är om Liverpool har kapacitet att värva spelare med sin ansträngda ekonomi. Enligt spelbolaget Unibet kommer Torres att lämna Liverpool till sommaren.

- Liverpool kommer inte att kunna värva de spelare som Torres efterfrågar. Klubben ska betala en skuld på en miljard till Royal Bank of Scotland i sommar. Det fansen och Torres får hoppas på är att det kommer in en ny ägare istället för Tom Hicks och George Gillett. Och den ägaren bör ha en stor skattkista full av pengar. Först då kan Liverpool utmana om titlarna, säger Andreas Slätt, marknadschef på Unibet.

Torres är tillsammans med Gerrard Liverpools ryggrad och det ska mycket till om klubben ska sälja. Rafael Benitez har tidigare sagt att han säger upp sig om man säljer Torres. Samtidigt brottas klubben med stora ekonomiska problem och en försäljning av spanjoren kan vara en del av lösningen. Chelsea och Barcelona är två heta alternativ enligt spelbolaget.

- Chelsea har ryckt i Torres förut och man lär inte vara mindre intresserad av honom nu då han visar en strålande form. Även Barcelona är ett alternativ och om Zlatans vacklande form i Barcelona forsätter kanske vi får se Torres på Camp Nou nästa säsong, säger Andreas Slätt.

Odds från Unibet

Kommer Fernando Torres att spela för Liverpool den 8 september 2010?

Ja  2.80
Nej  1.38

Vilken klubb kommer Fernando Torres att spela för den 8 september 2010?

Chelsea  2.50
Liverpool  2.80