Celtic vs Cavs - en tuff och tät matchserie i NBA-slutspelet

Boston Celtics mot Cleveland Cavaliers

NBA-slutspelet ser en sjukt vass heads up nu mellan klassiska Boston Celtics och LeBron James Cleveland Cavaliers. Boston har återtagit lite av den magi som Larry Bird, Robert Parish och Dennis Johnson skapade under 80-talet och som gjorde Celtics till ett kultlag i NBA. Det "nya" Celtics har en första line-up som gör de flesta andra lag vida "små" i sammansättning: Kevin Garnett, Paul Pierce, Ray Allen, Rasheed Wallace och hete Rajon Rondo. Vid Bostons senaste vinst i Cleveland fick vi se ett mycket smart spelande Celtics som tidigt tog kommandot och levererade RÄTT spel på spel mot ett initialt ängsligt Cleveland Cavaliers. OM Cleveland skall gå hela vägen i år krävs en fräsch och pigg LeBron. I den senaste matchen syntes det att James har bekymmer med fräschören. Match 3 blir väldigt spännande. Vi har dock förkärlek för Celtics i denna match-up", avslutar Andreas Slätt, Unibet

Vinnarodds - Match 3 inkl förlängning hos Unibet.com

Boston 2.01