Nytt år - nya utskott och presskonferenser

Imorgon drar utskottsarbetet igång och därmed är sammanträdesåret 2007 igång för fullt för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens tre utskott: arbetsutskottet (au), näringslivs- och planeringsutskottet (np) samt globaliserings- och forskningsutskottet (gf). I bilagan hittar ni alla sammanträdestider för 2006. I schemat finns också de stora "kända" ärendena markerade, till exempel datum för de olika budgetförslagen. Vi kommer att genomföra presskonferenser på samma sätt som tidigare. Vår förhoppning är att ingen presskonferens ska börja senare än 16.00. Principer: Om endast arbetsutskott: presskonferens 13.15 Om arbetsutskott och planerings- och näringslivsutskott: presskonferens 16.00 Om globaliserings- och forskningsutskott och kommunstyrelse: presskonferens 16.00 Det finns några speciella tillfällen under våren där sammanträdena ligger på andra dagar och tider. Hur det blir i de fallen vet jag inte ännu, men principen är att vi ordnar med presskonferens så snart som möjligt. Jag skickar ut dagordning samt påminnelse om tid för pk varje dag, precis som ifjol. Men i stora drag gäller datum enligt bilagan. Jörgen Boman Pressinformatör Informationsenheten Umeå kommun 090-16 11 24 070-669 00 10 jorgen.boman@umea.se