Navet värd för Sveriges största vattenträningskonferens

Söndag och måndag, 18–19 augusti, är Navet värd för H2O inspirationsdagar, Sveriges största konferens för vattenträning. Under dagarna kommer det att genomföras cirka 30 vattenträningspass och workshops för ca 50 deltagare.

– Det känns otroligt kul att inspirationsdagarna förlagts till Navet, det är en bra chans att få visa upp vilket stort utbud av vattenträningspass som vi erbjuder. Navet har haft som målsättning att vara en av landets absolut bästa anläggningar i vattenträning, att få arrangera H2O-dagarna känns som ett fint kvitto för våra instruktörers engagemang och intresse, säger Sofia Eriksson, friskvårdsansvarig på Navet.

Under dagarna får deltagarna välja mellan femton olika sorters vattenträningspass, aufguss-sittningar, yoga i bastu, workshops och inspirationsföreläsningar. Passen hålls av instruktörer från Navet, instruktörer från Svenska Badmästareförbundet samt Gaia Morizzo. Gaia kommer hela vägen från Italien, har en bakgrund som marinbiolog, elitsimmare och simtränare samt är grundare av Okeo academy, som har vattenträning som huvudsaklig ledstjärna. Hon kommer att hålla både teoretiska pass och pass i bassäng.

H2O inspirationsdagar arrangeras årligen av Svenska Badmästareförbundet och vänder sig till gruppträningsinstruktörer inriktade på vattenträning. H2O anordnas med Navet som bas, med inslag av samarbete med Elite Hotel Mimer.

– Vi på Svenska Badmästareförbundet arrangerar årligen olika events, främst i centrala Sverige, och det har länge funnits en efterfrågan om event även i norr. Vi ser verkligen fram emot H2O i Umeå och vi är alla spända, nervösa och otroligt peppade inför dessa dagar. Vi ser fram emot att erbjuda deltagarna härliga upplevelser och inspiration, säger Sofia Luukkonen, eventplanerare på Svenska Badmästareförbundet.

Under tiden inspirationsdagarna pågår är Navet stängt för allmänheten. Anläggningen öppnar igen måndag 19 augusti klockan 14.00.

Sofia Eriksson
friskvårdsansvarig Navet