Multianläggning på Teg invigs ikväll

Ikväll invigs multiparken Qulan Tegs Centralskola. Qulan är en multianläggning där ungdomar spontant kan spela fotboll, basket, handboll med mera. Program 19.00 Musikelever från Tegs Central underhåller 19.10 Invigningstal av Christer Lindvall, ordf Fritidsnämnden och Margareta Rönngren, ordf För- och grundskolenämnden 19.25 Några ord från sponsorerna 19.30 Musikunderhållningen fortsätter Därefter kommer utmaningsmatcher att spelas i fotboll, basket och landbandy. För att svara upp mot konkurrensen från VM i fotboll har Fritidsnämndens ordförande Christer Lindvall (s) värvat ihop ett fotbollslag bestående av spelare från Björklöven, Tegs SK, Umeå Södra, Kometerna och Röbäcks IF. I anslutning till invigningen av Qulananläggningen arrangeras en EY-festival av Tegs ungdomsråd. Den äger rum klockan 20.00-24.00 vid Tegs centralskola och bjuder på livemusik av Industri Royal, Lisabon, Moa Daimar, Kragh Moetry, Brotherhood of Broken Hearts och Frida Selander. Det kommer att finnas en åsiktshörna, med bland annat knappmaskin, tröjtryck och åsiktsplank, för att ungdomarna på Teg ska kunna påverka sitt område. Arrangemanget är drogfritt, gratis och för alla åldrar! För mer information kontakta: Christer Lindwall Ordförande i fritidsnämnden 070-638 94 70 christer.lindwall@umea.se Jörgen Boman Pressinformatör Informationsenheten 090-16 11 24 070-669 00 10 jorgen.boman@umea.se