KFUM får bidrag till daglägerverksamhet

Fritidsnämnden beviljar 120 000 kronor i projektstöd för daglägerverksamhet på Nydala under 2014.

KFUM har bedrivit daglägerverksamhet sedan 2003 och hade förra året 41 olika läger med totalt 539 deltagare i åldrarna 6-14 år. Nu får verksamheten nytt projektstöd från fritidsnämnden inför 2014.
– Fritidsnämnden har länge stöttat denna lägerverksamhet som hela tiden har vuxit sig större. De jobbar för en hög tillgänglighet med till exempel låga deltagaravgifter, friplatser, busstransporter till och från lägren, en centralt belägen lägergård och en handikappanpassad anläggning. De försöker också aktivt nå ledare och lägerdeltagare av annan etnisk bakgrund och ungdomar med funktionsnedsättning. Det är saker som stämmer bra överens med fritidsnämndens mål om hög tillgänglighet och inkludering i Umeås fritidsliv, säger Lennart Arvidsson (V), ordförande i fritidsnämnden.

Lennart Arvidsson (V)
fritidsnämnden