Vi inför avbrottsavisering via sms

Vi inför avbrottsavisering via sms

Som kund vill vi såklart att du så smidigt som möjligt ska få information om eventuella ström- och fjärrvärmeavbrott. Därför startar vi servicen att få avbrottsavisering direkt till din mobil via sms.

• Med sms-avisering som verktyg ökar flexibiliteten i kontakten med våra kunder. En automatiserad aviseringsfunktion i vårt driftsystem möjliggör snabba och kontinuerliga aviseringar vid olika driftstörningar. Kunderna får information via sms i början av en driftstörning och aviseringen fortlöper med uppdaterad status. En sammanfattning skickas även när driftstörningen är avhjälpt säger Adam Sjöberg, driftingenjör på Uddevalla Energi
  • Nya rutiner tillsammans med digitala kanaler gör att vi effektivare kan kommunicera med våra kunder även vid planerade arbeten. Kunderna kommer fortfarande få informationen via postavisering utöver sms, och dessutom en sms-påminnelse dagen före planerat avbrott, säger Adam.

Om du har ett mobilnummer registrerat på en adress i vårt nätområde får du automatiskt sms-avisering vid avbrott som berör din adress. Eftersom vår sms-tjänst inte kommer kunna skilja på olika mobilabonnemang får alla som har ett mobilnummer registrerat på din bostadsadress ett sms, oavsett ålder. Därför kan barn som bor på berörd adress få sms-avisering medan föräldrar som har en företagsmobil inte får det. Vi kommer skicka aviseringar både vid oplanerade och planerade avbrott.

Vill du inte ha sms-avisering eller om du vill registrera ett annat mobilnummer för sms-aviseringen gör du enkelt det via vår hemsida. Sms-tjänsten blir den primära kanalen för avbrottsinformation men kommer också finnas på vår hemsida och i vår app.