Fakturor med autogiro flyttar in på Mina sidor

Fakturor med autogiro flyttar in på Mina sidor

Vi på Uddevalla Energi vill göra en insats för miljön och klimatet. Ett sätt är att minska antalet pappersfakturor som skickas ut varje månad. Vi ser i kundundersökningar att efterfrågan på pappersfaktura blir allt mindre och allt fler av våra kunder vill ha sin faktura digitalt. Det är enkelt för dig som kund och bra för naturen. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.

Från och med 1 maj 2021 kommer vi inte längre att skicka ut pappersfakturor som har autogiro. Istället finns fakturan på Mina sidor på uddevallaenergi.se. Du loggar enkelt in med ditt kundnummer eller via mobilt bank-ID. På Mina sidor sparas fakturorna enkelt och tryggt. Du som har loggat in på Mina sidor tidigare vet att dina fakturor finns där redan idag.

Önskar du ändå att få din faktura skickad till dig?

Om du vill få din faktura skickad till dig även i fortsättningen kan du självklart kontakta oss så ordnar vi det. Du kan välja att få din faktura via e-post, eller pappersfaktura i brevlådan som du har idag. Kontakta kundservice på telefon 0522-58 08 00 eller e-post uddevallaenergi.se

Du kan också byta till e-faktura och få fakturan direkt i din internetbank. Betalningen dras som vanligt automatiskt på förfallodagen så länge du har autogiro. E-faktura väljer du enkelt via din internetbank.