Till vänster Sandra Sundblad, enhetschef på enheten mot våld i nära relationer Uddevalla kommun. Till höger Marie Bergman Haak, kundservicechef Uddevalla Energi.

Bli elhandelskund och var med i oss kampen mot kvinnovåld.

Coronapandemin har lett till ökad social distansering och att vi spenderar allt mer tid i hemmet. Nu larmar organisationer runt om i landet att våld i nära relationer ökar. Våld mot kvinnor i nära relationer är ett globalt samhälls- och folkhälsoproblem med allvarliga konsekvenser för de direkt berörda och deras närmaste omgivning. – Vi försöker alltid hitta lokala samarbeten som är relevanta för att kunna dra vårt strå till stacken. Den här gången väljer vi att stötta Vingen, skyddat boende i Uddevalla kommun och tar nu bort årsavgiften från alla nya kunder och skänker istället summan till kvinnojouren. Pengarna går oavkortat till arbetet med kvinnor och barn som drabbats av våld i nära relationer, säger Marie Bergman Haak, kundservicechef på Uddevalla Energi.

Tar bort årsavgiften
När du blir ny kund hos Uddevalla Energi i höst kommer de 324 kronor som du annars skulle betalat i årsavgift oavkortat gå till kvinnojouren. – Genom att göra abonnemanget billigare för våra nya kunder samtidigt som vi stöttar Uddevallas kvinnor kan vi dra vårt strå till stacken och stötta kvinnojourens viktiga arbete. Som det lokala energibolaget i Uddevalla ser vi det som en viktig uppgift att stötta lokala föreningar och verksamheter, vare sig det gäller centrumhandeln, ett event för invånarna eller att hjälpa utsatta människor på något sätt. Samarbetet med Vingen skyddat boende är oerhört viktigt för oss och vi är stolta över att kunna bidra, säger Marie Bergman Haak.

Du kan teckna elavtal direkt här på webben eller kontakta vår kundservice på 0522-58 08 00 eller kundservice@uddevallaenergi.se så hjälper vi dig till rätt elavtal.

Kampanjen pågår fram till 30 november 2020 och gäller alla nya kunder som är kund i minst 6 månader. Kontakta oss på 0522- 58 08 00 så hjälper vi dig till rätt avtal.

Är du i behov av att komma i kontakt med Vingens skyddade boende eller kvinnojouren Kaprifolen når du dem under kontorstid på 0522-69 56 10. Du kan också via Vingen skyddat boende få kontakt med den ideella kvinnojouren Kaprifolen. Kvinnojouren Kaprifolen kan ge rådgivande samtal eller så mejlar du dem på kv.kaprifolen@gmail.com