UC inbjuder till UC-dagen den 3 oktober 2007 på Chinateatern i Stockholm.

Inbjudan UC inbjuder till UC-dagen den 3 oktober 2007 på Chinateatern i Stockholm. Dagens program behandlar aktuella frågor för kredit- och finanssektorn, t.ex. den ekonomiska utvecklingen i Sverige, lagstiftning och ekonomisk brottslighet, kreditriskfrågor och branschens förutsättningar och arbetssätt. Bland talarna märks: 09:10 Stefan Fölster, chefsekonom, Svenskt Näringsliv, talar om den svenska ekonomiska utvecklingens hot och möjligheter för näringslivet. 09:50 Leif G W Persson, professor vid Rikspolisstyrelsen, ger oss sin syn på våld, hot och vanliga busar inom den ekonomiska brottsligheten. 14:15 Ingrid Bonde, generaldirektör Finansinspektionen, avhandlar aktuella kreditriskfrågor ur FI:s perspektiv. 15:15 Claes Månsson, advokat från Advokatfirman Åberg & Co, svarar på aktuella frågor kring lagstiftning ur Kreditsveriges perspektiv. 15:45 Ingela Hemming, SEB:s företagarekonom och av tidningen Privata Affärer utsedd till Årets Bankprofil 2006 för sina insatser för småföretagen. Hur finansierar svenska små- och medelstora företag sin verksamhet och tillväxt? Praktisk information UC-dagen arrangeras av UC, Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. UC-information används varje år som underlag till nästan nio miljoner affärs- och kreditbeslut som fattas på företag, banker och finansbolag. Det fullständiga programmet och övrig praktisk information finns på UC:s webbplats www.uc.se. Som representant för pressen deltar du givetvis i UC-dagen utan kostnad, men vi önskar din anmälan via e-post till uc-dagen@uc.se eller per telefon till Annelie Persson 08-670 92 20. UC är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. UC-information används varje år som underlag till cirka 8 miljoner affärs- och kreditbeslut som fattas på företag, banker och finansbolag. UC erbjuder bland annat sekundsnabb dagsfärsk information om företag och personer för kreditbedömning av kunder och prospects samt kvalificerade ekonomiska bedömningar. UC ägs av de svenska bankerna.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31