Säljsamarbete med Adviser stärker allabolag.se som nyckelkanal för annonsörer

Sveriges mest använda tjänst för företagsinformation allabolag.se, har tecknat ett långsiktigt avtal med säljbolaget Adviser, som ska stärka varumärket gentemot medieköpare samt öka intäkterna på bannerannonser. Med samarbetsavtalet kommer allabolag.se tydligare kommunicera att det är den kanal medieköpare ska vända sig till när de vill marknadsföra sig mot beslutsfattare inom B2B.

- Vi på Adviser älskar att jobba med starka varumärken och vi vill med det här samarbetet att allabolag.se ska uppfattas som den premiumkanal den är för beslutsfattare i hela landet. Det är dessutom extra roligt att arbeta med ett varumärke jag själv har nytta av dagligen, säger Rasmus Thomsen, VD på Adviser försäljning AB.

Allabolag.se är redan Sveriges mest använda gratistjänst för företagsinformation. Det nya samarbetet stärker mixen av informationstjänster och annonsering, vilket gör allabolag.se  ännu starkare som marknadsplats.

- Vår styrka inom företagsinformation bevisas redan idag av det höga antalet användare vi har, med cirka 600 000 unika besökare per vecka på allabolag.se. Med Advisers förmåga inom försäljning kommer vi tydligare nå ut som det självklara mediet när man vill nå beslutsfattare inom business to business, säger Caroline Spets, VD för allabolag.se.

Adviser arbetar redan med en rad starka varumärken både inom B2B och med allabolag.se kommer bolaget att ha ett tätt samarbete.

- Vi på Adviser kommer sätta ihop ett dedikerat team som har till uppgift att stärka allabolag.se som premiumkanal för de som vill nå beslutsfattare på små och medelstora bolag, säger Sebastian Tibbling som är försäljningschef på Adviser.

Adviser arbetar i dagsläget med uppdrag som Driva Eget, Företagande.se, Byggindustrin med flera. Företaget har kontor i Stockholm, Malmö och Järna där 25 medarbetare omsätter drygt 30 miljoner kronor per år (2014).

allabolag.se presenteras alltid den senast uppdaterade företagsinformationen från Bolagsverket, Skatteverket, SCB och UC. Här finns information om omsättning, resultat, nyckeltal, bransch, styrelse och adresser samt möjlighet att köpa kreditupplysning, årsredovisningar samt bolagspresentationer.

För mer information:

Caroline Spets, VD allabolag AB

caroline.spets@allabolag.se

Direkt: 08-670 90 98

www.allabolag.se

Rasmus Thomsen, VD Adviser försäljning AB

rasmus@adviser.se

Direkt: 08-408 055 15

Mobil: 0708-551 513

www.adviser.se

UC allabolag.se är en del av UC-koncernen som är Sveriges ledande affärsinformations- och kreditupplysningsföretag. Med hjälp av unika analyser, effektiva lösningar och marknadens mest kompletta kreditupplysningar kan våra kunder fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder vi sälj- och marknadsfunktioner att utveckla lönsamma kundrelationer inom såväl konsument- som företagsmarknaden. UCs tjänster används som underlag till miljontals beslut av såväl små som stora företag inom många olika branscher, offentlig sektor och av privatpersoner. UC ägs av de svenska affärsbankerna och våra cirka 300 medarbetare finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

UC allabolag.se är en del av UC-koncernen som är Sveriges ledande affärsinformation- och kreditupplysningsföretag. Med hjälp av unika analyser, effektiva lösningar och marknadens mest kompletta kreditupplysningar kan våra kunder fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder vi sälj- och marknadsfunktioner att utveckla lönsamma kundrelationer inom såväl konsument- som företagsmarknaden. UCs tjänster används som underlag till miljontals beslut av såväl små som stora företag inom många olika branscher, offentlig sektor och av privatpersoner. UC ägs av de svenska affärsbankerna och våra cirka 300 medarbetare finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB

Årstaängsvägen 21B