Kreditinformation direkt i din iPhone

Nu erbjuder UC kreditupplysningar även via mobilen. UC:s nya applikation erbjuder adressökningar och företagsupplysningar för den som snabbt behöver kontrollera kunder, leverantörer eller uppdragsgivare innan man gör affärer.

– Vi vill ge våra kunder möjligheter att beställa företagsupplysningar oavsett var de befinner sig. Genom vår nya tjänst behöver de inte vara knutna till kontoret eller uppkopplade till en dator, säger Roland Sigbladh, marknadschef på UC.

I UC:s applikation för iPhone finns information om Sveriges alla företag. För kunder som vill göra en adresskontroll eller söka fram vilka företag som finns registrerade på ett visst postnummer är tjänsten kostnadsfri. Givetvis finns det möjlighet att även beställa en företagsupplysning. Syftet är att snabbt kunna få en ekonomisk översikt av blivande affärspartners - utan att tvingas ha tillgång till en dator.

- Användaren kan vara en säljare på väg till ett säljmöte och som snabbt vill kunna kolla företagets betalningsförmåga. Eller en egen företagare som vill presentera sin egen kreditvärdighet för en blivande uppdragsgivare, säger Roland Sigbladh.

Apple är överlägset störst på smartphones i Sverige. I dagsläget finns det cirka 700 000 iPhone-användare, vilket också är skälet till att UC i detta första steg har valt att utveckla en applikation för just iPhone.

Företagsupplysningarna kan beställas på aktiebolag, handels- och kommanditbolag eller på enskilda näringsidkare. Applikationen fungerar på samtliga versioner av iPhone och du hittar den i App Store under "Ta en UC". Ladda ner och se hur enkelt det är att göra säkra affärer.

För mer information
För ytterligare information eller kommentarer, kontakta Roland Sigbladh på 073-914 84 60.

UC är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. UC-information används som underlag till många miljoner affärs- och kreditbeslut som varje år fattas på företag, banker och finansbolag. Vi erbjuder bland annat dagsaktuell information om företag och privatpersoner som kan användas för kreditbedömningar av kunder och prospects och som underlag för marknadskampanjer.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB

Årstaängsvägen 21B