Susanne Eriksson är Tyréns nya kommunikationschef

Tyréns rekryterar ny kommunikationschef

Susanne Eriksson har rekryterats som ny kommunikationschef på Tyréns. Hon kommer närmast från revisions- och rådgivningsföretaget PwC, där hon var ansvarig för PwC:s externa kommunikation.

Som chef för Tyréns kommunikationsavdelning kommer Susanne Eriksson att ha ett helhetsansvar för både den interna och externa kommunikationen i Sverige med fokus på att fortsätta stärka Tyréns varumärke.

– Susanne är en mycket rutinerad kommunikationschef och varumärkesutvecklare med stark digital profil. Med sin öppenhet, nyfikenhet och goda ledarförmåga kommer hon att göra ett fantastiskt jobb med att profilera företaget för framtiden, säger Cecilia Granath, Tyréns Sverigechef.

Susanne kommer närmast från revisions- och rådgivningsföretaget PwC där hon var ansvarig för den externa kommunikationen och bland annat arbetade med att utveckla PwC:s digitala marknadsföring. Mellan åren 2002 och 2008 arbetade Susanne med kommunikation, marknad och försäljning på Vasakronan Service Partner, dotterbolag till Vasakronan.

– Tyréns har en unik affärsmodell med stort fokus på hållbarhet, forskning och innovation och en stark värderingsstyrd kultur, som tilltalar mig. Under de senaste åren har företaget vuxit starkt på marknaden och jag ser fram emot att arbeta för att ytterligare stärka varumärket och fortsätta utveckla den digitala marknadsföringen, säger Susanne Eriksson.

Susanne Eriksson ersätter Sandra Plavinskis, som fortsätter som medlem i ledningsgruppen i rollen som affärsstödschef för affärsstödsfunktionerna HR, kommunikation, marknad och juridik.

Susanne Eriksson tillträdde tjänsten som kommunikationschef 10 augusti 2020.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England, Estland och Litauen. 2020 rankades Tyréns som Sveriges 8:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.

Cecilia Granath

VD Tyréns Sverige AB 010-452 23 10