Patrik Jensen, ny vd Design Evolution

Patrik Jensen ny vd i Design Evolution

Patrik Jensen blir ny vd i Design Evolution. Patrik tar över vd-rollen efter Christian Lindfors som istället blir ordförande i bolaget styrelse efter avgående Ulrika Francke.

Patrik Jensen har de senaste åren varit CTO i Design Evolution och kommer som vd att leda den fortsatta utvecklingen av företaget.

– Etableringsfasen är genomförd och verksamheten är på väg in i en ny, intensiv tillväxtfas. Det är en naturlig tidpunkt att lämna över ledningen av företaget till Patrik som är den ursprungliga idéskaparen till det som idag är företagets affärsidé. Han har i högsta grad varit delaktig i att ta idén till marknaden och skapa lönsamma, innovativa lösningar för våra kunder, säger Christian Lindfors, vd Design Evolution.

Design Evolution är ett helägt dotterbolag till Tyréns som bildades under hösten 2015 som ett resultat av ett forsknings- och utvecklingsprojekt inom modulariserbar projektering. Företaget erbjuder effektiv projektering till fast pris och med garanterade ledtider för samhällsbyggnadssektorn.

Bland kunderna finns, bland andra Viacon, Skandinaviska Byggelement, Peab PGS, Martinsons och Vattenfall.

– Det känns spännande att få vara en del av digitaliseringen av byggbranschen. Att successivt lämna branschens inarbetade affärsmodeller är en av förutsättningarna för att öka produktiviteten, säger Patrik Jensen, CTO Design Evolution.

Patrik Jensen tillträdde som vd 1 mars 2017.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Christian Lindfors, vd, Design Evolution Scandinavia AB
christian.lindfors@tyrens.se

Patrik Jensen, CTO, Design Evolution Scandinavia AB
Patrik.Jensen@designevolution.se

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 1 900 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England och Estland.