Tuve Bygg har fått i uppdrag att utföra en om- och tillbyggnad av Stora Högaskolan för Stenungsunds kommun.

Avtalet innefattar renovering av befintlig fastighet på 770 kvm, nybyggnation på 3600 kvm samt kringliggande skolgård för aktiviteter.

Nybyggnationen innehållande skolsalar, tekniksalar, storkök och administrativa rum med mera.
Det är en flygande start där projektering skall påbörjas omgående och en tänkt byggstart redan i höst, projektet beräknas vara klart senare delen av 2022.

- Vi har haft ett mycket bra samarbete med Stenungssunds Kommun och Stenungsundshem i tidigare projekt och ser fram emot ännu ett lyckat projekt tillsammans säger
Robert Uthberg Arbetschef på Tuve Bygg AB

Tuve Bygg har sedan starten 1979 verkat och växt i Göteborgsregionen, och sedan 2016 arbetar vi både i Göteborgs- och Stockholmsregionerna med alla typer av byggprojekt och uppdragsgivare. I oktober 2020 stärker Anders Hedin genom Hedin Group sitt ägande i Tuve Bygg med innehållande dotterbolag Tuve Byggservice AB och Tuve Snickeri AB. Totalt äger nu Hedin Group 75% av Tuvekoncernen.

Tuve Bygg är moderbolag i koncernen som 2019 omsätter ca 2 miljard kr och har en offensiv expansionsplan där den genomsnittliga årliga tillväxten skall vara minst 5 % tillsammans med över 250 medarbetare som alla bidrar till att skapa den unika Tuve-andan.

Emil Löveryd

Presskontakt VD och Koncernchef Hedin Construction Hedin Construction AB 0728-853410
Hedin Construction AB

Johannefredsgatan 5